Sosial Sharing


NAK TERIMA DUIT SECARA ONLINE MUDAH DAN CEPAT DAPATKAN AKAUN PAYPAL ANDA SEKARANG !!! Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

 Sedang Usyar jer !!!



Wednesday, January 25, 2012

Official Video: Malaysia Airlines Missing You Flashmob at KLIA


================== Iklan Sponsor =====================

Video upload by   , 


Promosi terbaru dari Malaysian Airlines... gempak tu siap nyanyi kat airport lagi huhuhuuh dan di bawah nie sedikit penerangan mengenai iklan tersebut.

"" Penumpang yang tiba di Kuala Lumpur International Airport (KLIA) pada hari Sabtu, 14 Januari 2012 telah disambut dengan mob kilat kerana mereka membuat cara mereka Arrival Hall di Aras 3. Banyak untuk menggembirakan penonton yang tidak curiga, ditambah dengan merenung ganjil percaya, pelawat di KLIA menyaksikan kira-kira 100 penyanyi dan penari memecah masuk ke dalam hiburan spontan sebagai sebahagian daripada kilat khas Malaysia Airlines mob acara yang diadakan untuk menyambut Tahun Baru dengan bunyi.

Bertemakan 'Hilang Anda', mob kilat di Balai Ketibaan 10 minit yang berkekalan memaparkan medley menyeronokkan lapan lagu-lagu hit yang popular dalam pelbagai bahasa.

Acara ini kick-bermula dengan 'lagu tema "Kami terbang" diikuti oleh trek bersih dan kemas Janet Jackson,' Malaysia Airlines Miss Anda Kebanyakan 'untuk menetapkan nada untuk mob kilat itu di mana satu lelaki muda dengan gitar satu dalam tangan berjalan sehingga kepada teman wanita dan beliau tiba-tiba memecah masuk ke lagu dan tarian. Ini segera diikuti di sudut yang lain Dewan oleh seorang lelaki yang kononnya hati patah muda belting 'hit Rahim Maarof Istana Menanti' yang disokong oleh satu kumpulan nyanyian acapella mengulangi emosi. Tidak lama kemudian, bunyi merdu 'Aankhein Khuli' lagu Hindi popular dari Mohabbatein filem bergema.

'Back Boyfriend saya' mempamerkan sekumpulan lelaki yang pulang dari cuti sekolah, hanya akan disambut oleh kumpulan yang bersemangat teman wanita. Berikut adalah versi Richie Ren 'Lang Hua Yi Duo Duo' dinyanyikan oleh kumpulan pelancong pemuda Cina, lengkap dengan pemimpin kumpulan melambai bendera, dalam perjalanan mereka keluar dari pintu Dewan Ketibaan. Menyelamatkan terbaik untuk lepas, mob kilat terus dengan hits 'Rindu', 'Balik Kampung' dan 'Signed, Sealed, Dihantar,' yang memaparkan anak-anak kapal kabin Malaysia Airlines berpakaian seragam penuh.

'Kurang Anda' flash mob acara kemuncak prestasi 200-strong kumpulan 'Akan Datang' yang mempunyai penonton yang bertepuk tangan dan bersorak pada penghibur.

Mob Flash di seluruh dunia trend baru yang melibatkan kumpulan yang agak besar orang-orang yang out-of-biru-, memecah masuk ke dalam perbuatan tarian di tempat awam, hanya untuk masa yang singkat, dan bersurai ke arah orang ramai tidak lama lagi kerana ia berakhir.

Mob flash Malaysia Airlines diletakkan bersama-sama dengan bakat-bakat dari Kit Kat Klub anak syarikat Enfiniti Vision Media, Malaysia Airlines kakitangan & keluarga, pelajar-pelajar dari Unisel dan terkenal di Malaysia tarian profesional koreografer Pat Ibrahim Puteri Gunung Ledang, P. Ramlee dan Rahsia hidup kemasyhuran muzikal Nora.""

======================= Iklan Sampingan =================
RAHSIA RM435,200 DALAM 7 BULAN,TANPA PRODUK DAN PENGALAMAN, EKSKLUSIF!!
Laporan Sulit Membongkar 7 Rahsia Buat Duit Dari Rumah




online counter
 Sedang Usyar jer !!!

Sunday, January 22, 2012

Pramugari koma di tanah suci...MESTI BACA


================== Iklan Sponsor =====================
Kisah ini aku ambil dari salah satu cerita yang telah di postkan ke wall facebook aku yang aku rasa terpanggil untuk mesti memuatkannya di blog ini intuk renungan buat diri aku sendiri dan untuk para pembaca di blog ini sebagai renungan dan pengajaran atas apa yang kita kerjakan di atas dunia ini. Jom kita ikuti kisah di bawah ini..


Untuk renungan bersama ......

Selama hampir sembilan tahun menetap di Mekah sambil menguruskan jemaah haji dan umrah, saya telah melalui pelbagai pengalaman menarik dan pelik.

Bagaimanapun, dalam banyak-banyak peristiwa itu, ada satu kejadian yang pasti tidak akan saya lupakan sampai bila-bila.

Ianya berlaku kepada seorang wanita yang berusia di pertengahan 30-an. Kejadian itu berlaku semasa saya menguruskan satu rombongan haji.

Ketibaan wanita tersebut dan rombongan haji di Lapangan Terbang Jeddah kami sambut dengan sebuah bas. Semuanya nampak riang sebab itulah kali pertama mereka mengerjakan haji.

Sebaik sampai, saya membawa mereka menaiki bas dan dari situ, kami menuju ke Madinah.

Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar hinggalah kami sampai di Madinah. Tiba di Madinah, semua orang turun dari bas berkenaan. Turunlah mereka seorang demi seorang sehingga tiba kepada giliran wanita terbabit.

Tapi tanpa apa-apa sebab, sebaik sahaja kakinya mencecahkan bumi Madinah, tiba-tiba wanita itu tumbang tidak sedarkan diri.

Sebagai orang yang dipertanggungjawabkan mengurus jemaah itu, saya pun bergegas menuju ke arah wanita berkenaan. "Jemaah ni sakit” kata saya pada jemaah-jemaah yang lain.

Suasana yang tadinya tenang serta merta bertukar menjadi cemas.
Semua jemaah nampak panik dengan apa yang sedang berlaku.

"Badan dia panas dan menggigil. Jemaah ni tak sedarkan diri, cepat tolong saya...kita bawa dia ke hospital," kata saya.

Tanpa membuang masa, kami mengangkat wanita tersebut dan membawanya ke hospital Madinah yang terletak tidak jauh dari situ.

Sementara itu, jemaah yang lain dihantar ke tempat penginapan masing-masing.

Sampai di hospital Madinah, wanita itu masih belum sedarkan diri. Berbagai-bagai usaha dilakukan oleh doktor untuk memulihkannya, namun semuanya gagal.

Sehinggalah ke petang, wanita itu masih lagi koma.

Sementara itu, tugas mengendalikan jemaah perlu saya teruskan. Saya terpaksa meninggalkan wanita tersebut terlantar di hospital berkenaan.

Namun dalam kesibukan menguruskan jemaah, saya menghubungi hospital Madinah untuk mengetahui perkembangan wanita tersebut.

Bagaimanapun, saya diberitahu dia masih tidak sedarkan diri.

Selepas dua hari, wanita itu masih juga tidak sedarkan diri. Saya makin cemas, maklumlah, itu adalah pengalaman pertama saya berhadapan dengan situasi seperti itu.

Memandangkan usaha untuk memulihkannya semuanya gagal, maka wanita itu dihantar ke Hospital Abdul Aziz Jeddah untuk mendapatkan rawatan lanjut sebab pada masa itu hospital di Jeddah lebih lengkap kemudahannya berbanding hospital Madinah.

Namun usaha untuk memulihkannya masih tidak berhasil.

Jadual haji mesti diteruskan. Kami bertolak pula ke Mekah untuk mengerjakan ibadat haji. Selesai haji, sekali lagi saya pergi ke Jeddah.

Malangnya, bila sampai di Hospital King Abdul Aziz, saya diberitahu oleh doktor bahawa wanita tersebut masih koma.

Bagaimanapun, kata doktor, keadaannya stabil. Melihat keadaannya itu, saya ambil keputusan untuk menunggunya di hospital.

Selepas dua hari menunggu, akhirnya wanita itu membuka matanya. Dari sudut matanya yang terbuka sedikit itu, dia memandang ke arah saya.

Tapi sebaik saja terpandang wajah saya, wanita tersebut terus memeluk saya dengan erat sambil menangis teresak- esak.

Sudah tentu saya terkejut sebab saya ni bukan mahramnya. Tambahan pula kenapa saja dia tiba-tiba menangis??

Saya bertanya kepada wanita tersebut, "Kenapa Puan menangis?"

“Ustaz….saya taubat dah Ustaz. Saya menyesal, saya takkan buat lagi benda-benda yang tak baik. Saya bertaubat, betul-betul taubat."

"Kenapa pulak ni puan tiba-tiba saja nak bertaubat?" tanya saya masih terpinga-pinga.

Wanita itu terus menangis teresak-esak tanpa menjawab pertanyaan saya itu.

Seketika kemudian dia bersuara, menceritakan kepada saya mengapa dia berkelakuan demikian, cerita yang bagi saya perlu diambil iktibar oleh kita semua.

Katanya, "Ustaz, saya ni sudah berumah tangga, kahwin dengan lelaki orang putih. Tapi saya silap. Saya ini cuma Islam pada nama dan keturunan saja.

Ibadat satu apa pun saya tak buat. Saya tak sembahyang, tak puasa, semua amalan ibadat saya dan suami saya tak buat.

Rumah saya penuh dengan botol arak. Suami saya tu saya sepak terajang, saya pukul-pukul saja," katanya tersedu-sedan.

"Habis yang puan pergi haji ini?"

"Yalah...saya tengok orang lain pergi haji, saya pun teringin juga nak pergi."

"Jadi apa sebab yang puan menangis sampai macam ni sekali. Ada sesuatu ke yang puan alami semasa sakit?" tanya saya lagi.

Dengan suara tersekat-sekat, wanita itu menceritakan,

"Ustaz...Allah itu Maha Besar, Maha Agung, Maha Kaya. Semasa koma tu, saya telah diazab dengan seksaan yang benar-benar pedih atas segala kesilapan yang telah saya buat selama ini.

"Betul ke puan?" tanya saya, terkejut.

"Betul Ustaz. Semasa koma itu saya telah ditunjukkan oleh Allah tentang balasan yang Allah beri kepada saya. Balasan azab Ustaz, bukan balasan syurga.

Saya rasa seperti diazab di neraka. Saya ni seumur hidup tak pernah pakai tudung. Sebagai balasan, rambut saya ditarik dengan bara api.

Sakitnya tak boleh nak saya ceritakan macam mana pedihnya. Menjerit-jerit saya minta ampun minta maaf kepada Allah."

"Bukan itu saja, buah dada saya pula diikat dan disepit dengan penyepit yang dibuat daripada bara api, kemudian ditarik ke sana-sini...putus, jatuh ke dalam api neraka.

Buah dada saya rentung terbakar, panasnya bukan main. Saya menjerit, menangis kesakitan. Saya masukkan tangan ke dalam api itu dan saya ambil buah dada tu balik."

Tanpa mempedulikan pesakit lain dan jururawat memerhatikannya wanita itu terus bercerita.

Menurutnya lagi, setiap hari dia diseksa, tanpa henti, 24 jam sehari.

Dia tidak diberi peluang langsung untuk berehat atau dilepaskan daripada hukuman sepanjang masa koma itu dilaluinya dengan azab yang amat pedih.

Dengan suara tersekat-sekat, dengan air mata yang makin banyak bercucuran, wanita itu meneruskan ceritanya,

"Hari-hari saya diseksa. Bila rambut saya ditarik dengan bara api, sakitnya terasa seperti nak tercabut kulit kepala. Panasnya pula menyebabkan otak saya terasa seperti menggelegak.

Azab itu cukup pedih...pedih yang amat sangat...tak boleh nak diceritakan."

Sambil bercerita, wanita itu terus meraung, menangis teresak-esak. Nyata dia betul-betul menyesal dengan kesilapannya dahulu.

Saya pula terpegun, kaget dan menggigil mendengar ceritanya.

Begitu sekali balasan Allah kepada umatnya yang ingkar.

"Ustaz...saya ni nama saja Islam, tapi saya minum arak, saya main judi dan segala macam dosa besar.

Kerana saya suka makan dan minum apa yang diharamkan Allah, semasa tidak sedarkan diri itu saya telah diberi makan buah-buahan yang berduri tajam.

Tak ada isi pada buah itu melainkan duri-duri saja, tapi saya perlu makan buah-buah itu sebab saya betul-betul lapar.

"Bila ditelan saja buah-buah itu, duri-durinya menikam kerongkong saya dan bila sampai ke perut, ia menikam pula perut saya.

Sedangkan jari yang tercucuk jarum pun terasa sakitnya, inikan pula duri-duri besar menyucuk kerongkong dan perut kita.

Habis saja buah-buah itu saya makan, saya diberi pula makan bara-bara api.

Bila saya masukkan saja bara api itu ke dalam mulut, seluruh badan saya rasa seperti terbakar hangus.

Panasnya cuma Allah saja yang tahu. Api yang ada di dunia ini tidak akan sama dengan kepanasannya.

Selepas habis bara api, saya minta minuman, tapi...saya dihidangkan pula dengan minuman yang dibuat dari nanah.

Baunya cukup busuk. Tapi saya terpaksa minum sebab saya sangat dahaga. Semua terpaksa saya lalui...azabnya tak pernah rasa, tak pernah saya alami sepanjang saya hidup di dunia ini."

Saya terus mendengar cerita wanita itu dengan tekun. Terasa sungguh kebesaran Allah.

"Masa diazab itu, saya merayu mohon kepada Allah supaya berilah saya nyawa sekali lagi, berilah saya peluang untuk hidup sekali lagi.

Tak berhenti-henti saya memohon. Saya kata saya akan buktikan bahawa saya tak akan ulangi lagi kesilapan dahulu.

Saya berjanji tak akan ingkar perintah Allah dan akan jadi umat yg soleh.

Saya berjanji kalau saya dihidupkan semula, saya akan tampung segala kekurangan dan kesilapan saya dahulu, saya akan mengaji, akan sembahyang, akan puasa yang selama ini saya tinggalkan."

Saya termenung mendengar cerita wanita itu. Benarlah, Allah itu Maha Agung dan Maha Berkuasa.

Kita manusia ini tak akan terlepas daripada balasannya. Kalau baik amalan kita maka baiklah balasan yang akan kita terima, kalau buruk amalan kita, maka azablah kita di akhirat kelak.

Alhamdulillah, wanita itu telah menyaksikan sendiri kebenaran Allah.

"Ini bukan mimpi ustaz. Kalau mimpi azabnya takkan sampai pedih macam tu sekali.

Saya bertaubat Ustaz, saya tak akan ulangi lagi kesilapan saya dahulu. Saya bertaubat... saya taubat Nasuha," katanya sambil menangis-nangis.

Sejak itu wanita berkenaan benar-benar berubah. Bila saya membawanya ke Mekah, dia menjadi jemaah yang paling warak.

Amal ibadahnya tak henti-henti. Contohnya, kalau wanita itu pergi ke masjid pada waktu maghrib, dia cuma akan balik ke biliknya semula selepas sembahyang subuh.

"Puan...yang puan sembahyang teruk-teruk ni kenapa. Puan kena jaga juga kesihatan diri puan. Lepas sembahyang Isyak tu puan baliklah, makan nasi ke, berehat ke..." tegur saya.

"Tak apalah Ustaz. saya ada bawa buah kurma. Bolehlah saya makan semasa saya lapar."

Menurut wanita itu, sepanjang berada di dalam Masjidil Haram, dia mengqadakan semula sembahyang yang ditinggalkannya dahulu.

Selain itu dia berdoa, mohon kepada Allah supaya mengampunkan dosanya. Saya kasihan melihatkan keadaan wanita itu, takut kerana ibadah dan tekanan perasaan yang keterlaluan dia akan jatuh sakit pula.

Jadi saya menasihatkan supaya tidak beribadat keterlaluan hingga mengabaikan kesihatannya.

"Tak boleh Ustaz. Saya takut...saya dah merasai pedihnya azab tuhan. Ustaz tak rasa, Ustaz tak tau. Kalau Ustaz dah merasai azab itu, Ustaz juga akan jadi macam saya. Saya betul- betul bertaubat."

Wanita itu juga berpesan kepada saya, katanya, "Ustaz, kalau ada perempuan Islam yang tak pakai tudung, Ustaz ingatkanlah pada mereka, pakailah tudung.

Cukuplah saya seorang saja yang merasai seksaan itu, saya tak mau wanita lain pula jadi macam saya.

Semasa diazab, saya tengok undang-undang yang Allah beri ialah setiap sehelai rambut wanita Islam yang sengaja diperlihatkan kepada orang lelaki yang bukan mahramnya, maka dia diberikan satu dosa.

Kalau 10 orang lelaki bukan mahram tengok sehelai rambut saya ini, bermakna saya mendapat 10 dosa."

"Tapi Ustaz, rambut saya ini banyak jumlahnya, beribu-ribu. Kalau seorang tengok rambut saya, ini bermakna beribu-ribu dosa yang saya dapat.

Kalau 10 orang tengok, macam mana? Kalau 100 orang tengok? Itu sehari, kalau hari-hari kita tak pakai tudung macam saya ni??? Allah..."

"Saya berazam, balik saja dari haji ini, saya akan minta tolong dari ustaz supaya ajar suami saya sembahyang, puasa, mengaji, buat ibadat.

Saya nak ajak suami pergi haji. Seperti mana saya, suami saya tu Islam pada nama saja. Tapi itu semua kesilapan saya.

Saya sudah bawa dia masuk Islam, tapi saya tak bimbing dia. Bukan itu saja, saya pula yang jadi seperti orang bukan Islam."

Sejak balik dari haji itu, saya tak dengar lagi apa-apa cerita tentang wanita tersebut.

Bagaimanapun, saya percaya dia sudah menjadi wanita yang benar-benar solehah. Adakah dia berbohong kepada saya tentang ceritanya diazab semasa koma?

Tidak. Saya percaya dia bercakap benar. Jika dia berbohong, kenapa dia berubah dan bertaubat Nasuha?

Satu lagi, cubalah bandingkan azab yang diterimanya itu dengan azab yang digambarkan oleh Allah dan Nabi dalam Al-Quran dan hadith. Adakah ia bercanggah?

Benar, apa yang berlaku itu memang kita tidak dapat membuktikannya secara saintifik, tapi bukankah soal dosa dan pahala, syurga dan neraka itu perkara ghaib?

Janganlah bila kita sudah meninggal dunia, bila kita sudah diazab barulah kita mahu percaya bahawa "Oh... memang betul apa yang Allah dan Rasul katakan. Aku menyesal..." Itu dah terlambat.

REBUTLAH 5 PELUANG INI SEBELUM TIBA 5 RINTANGAN

WAKTU KAYA SEBELUM MISKIN, WAKTU SENANG SEBELUM SIBUK, WAKTU SIHAT SEBELUM SAKIT, WAKTU MUDA SEBELUM TUA DAN WAKTU HIDUP SEBELUM MATI

" SAMPAIKANLAH PESANKU BIARPUN SATU AYAT...."

======================= Iklan Sampingan =================
RAHSIA RM435,200 DALAM 7 BULAN,TANPA PRODUK DAN PENGALAMAN, EKSKLUSIF!!
Laporan Sulit Membongkar 7 Rahsia Buat Duit Dari Rumah




online counter
 Sedang Usyar jer !!!

Saturday, January 14, 2012

Restoran Subway Pernahkah Anda Makan Di situ


================== Iklan Sponsor =====================


Kat Restoran Subway nie aku belum masuk untuk makan mahupun sebelah pagi ,tengah hari ataupun malam, tapi ramai kawan-kawan aku kata makanan kat situ sedap, ini yang buat aku meleleh air liur nak try makanan kat situ neh... kena bawak satu kuarga laaa baru sempoi...

Mai kita tengok Menu-menu yang ada kat Subway ..





Amacam nampak menarikkan, sungguh menyelerakan, tetang harga aku tak tau, kena masuk kat restoran tu dan order satu baru tau dia punya harga...


======================= Iklan Sampingan =================
RAHSIA RM435,200 DALAM 7 BULAN,TANPA PRODUK DAN PENGALAMAN, EKSKLUSIF!!
Laporan Sulit Membongkar 7 Rahsia Buat Duit Dari Rumah




online counter
 Sedang Usyar jer !!!

Monday, January 9, 2012

Hati Aku Tenang Hati Anda pun Akan Tenang Ke Sini

Kali ini aku nak konsi berapa keping gambar yang sempat aku snap guna handphone aku yang tak secanggih iPhone 4S yang tengah hangat sekarang nie.

Gambar nie aku ambil ketika aku dalam perjalan ke Batu Feringhi, masa tu jalan jem kereta terlalu banyak menuju kearah sana, apabila aku sampai jer kat tempat nie hari dah lewat petang dan nak masuk waktu Maghrib dan aku mencadangkan supaya kami sekeluarga singgah di sini dulu.


Tempat nie dulu masa tsunami yang melanda Pulau Pinang dan masjid ini masih dalam pembinaan aku rasa dan KuasaNya masjid ini tidak terjejas masa peristiwa itu berlaku.


Waktu aku sampai kat perkarangan Masjid ni air laut tengah surut, kalau air tengah pasang mesti lebih menarikkan pemandangan kat Masjid nie, aku rasa laa, rasanya kena singgah lagi nie taim air laut pasang la pulak baru tau sempoi ke tidak... uuhuhuhuhu.


Nampanya gambar yang aku snap guna handphone aku nie pun cantik dan jelas jugak laa, tak sia-sia aku beli handphone nie dan la murah gambarnya pun jelas.. hhahahahaha.


Gambar nie aku ambil masa kami sekeluarga nak keluar dari perkarangan masjid terapong nie (selepas selesai sembahyang Maghrib) orang yang berkunjung kat Masjid nie punya la ramai beriuq ciuq , huhuhu gambar waktu malam, kelabu beb kurang jelas...

Lepas tu kami sekeluarga apa lagi teruskan perjalanan ke Batu Feringghi la ronda Night Market yang hangat di perkatakan tu..




online counter
 Sedang Usyar jer !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inilah Yang Mesti Anda Tengok..!!!

PEKERJA DI RUMAH DI PERLUKAN SEGERA
Gaji Sehingga RM1300 - RM3400 Sebulan
Syarat Kelayakan:
- Asas komputer & internet
- Microsoft Office (Words & Excel)
- Boleh menulis, membaca & faham B.Inggeris
- Komputer/Laptop
- Akses ke talian internet
- 18 tahun keatas
- Boleh bekerja tanpa pengawasan
Maklumat lanjut layari:
Sila klik gambar di atas tu.

========== Iklan Lain =============

MEN!!! MEN !!! MEN !!!.